Sedan senast

Nu är det över två månader sedan jag bloggade sist insåg jag. Vilket inte är riktigt okej känner jag, så nu ska jag berätta vad som har hänt under denna tid tänkte jag. 
 
Sommarkryssningen med Cornelia, Billy och Erik var helt underbar, hade roligt varenda sekund ombord på båten och träffade så otroligt härliga människor. Längtar tills nästa kryssning! 
 
Dagen efter kryssning åkte hela släkten på mors sida och åt trerätters för att fira att Rolf fyllde 80 år. Fatta vad jobbigt det var att äta trerätters efter tre dagar med bara alkohol och någon hamburgare.. Jisses. 
 
Jag jobbar mer än heltid i hemtjänsten i Ed nu under sommaren, jag trivs mycket bättre i hemtjänsten än på boende känner jag, och om jag kommer jobba mer inom vården i framtiden kommer jag förmodligen jobba i hemtjänsten. 
 
 
Det var midsommar någongång mitt i allt och jag åkte till Mellerud och gjorde kransar i en busskur med Elin och Helena och for till vita och drack och grillade korv med massa människor jag inte kände. Men det var trevligt. Snapchat var the shit den kvällen tydligen.  
 
 
Jag åkte iväg till Karlstad och spenderade två dagar hos Emma. Träffade även Philip och gick till deras älsklings café och drack té. Strumpor och skor hette det jag drack tror jag, smackade gott med fyra bitar socker i. Förhoppningsvis träffar jag dem igen snart. Tycker det är så tråkigt att de flyttar till Göteborg och Skövde när jag flyttar till Karlstad. Nåja. 
 
Jag har blivit antagen till universitetet i Karlstad, och igår fick jag en lägenhet, kontraktet föll ner i brevlådan redan idag. Så åker till Karlstad i början av augusti och hämtar nyckeln, sedan åker jag till Ullared med mor och syster och köper allt sådant som kan tänkas behövas i en lägenhet. Vilket är ganska mycket har jag insett. Men det ska nog gå bra. Känns lite halvskumt att flytta hemmifrån nu, men den tiden måste ju komma någongång så!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0